Loading…

Naprawa Podnośników i Windy

Naprawa Podnośników, Serwis Podnośników, Naprawa Podnośnika Koszowego,
Kontakt

Winda. Oto jak powstają 20 dźwigów w ciągu miesiąca – Fabryki w Polsce



Winda, czyli dźwig osobowy lub osobowo-towarowy. Został skonstruowany w XIX wieku, kiedy zaczęto budować coraz wyższe budynki i pojawiła się konieczność znalezienia rozwiązania, ułatwiającego poruszanie się po kolejnych piętrach.

Dziś zobaczymy jak produkowane są windy. W tym celu odwiedziliśmy zakład produkcyjny firmy Winda Warszawa.

Winda umiejscowiona jest w specjalnie do tego celu zaprojektowanym szybie.

Zespół napędowy odpowiada za poruszanie kabiną do góry lub w dół. Wciągarka powoduje ruch lin. Jeden koniec liny zainstalowany jest na kabinie, drugi na przeciwwadze. Ruch w górę oraz w dół kabiny, odbywa się po prowadnicach. Tak samo po prowadnicach porusza się przeciwwaga, która odciąża zespół napędowy. M.in. dzięki temu ruch windy jest płynny. Windy wyposażone są także w ogranicznik prędkości, który zatrzymuje windę gdy ta przekroczy 15% prędkości znamionowej. W podszybiu umieszczone są dodatkowe zderzaki, które przyjmują na siebie cały impet uderzenia, gdyby chwytacze nie zdołały wyhamować kabiny pędzącej w dół.

Za wszystkie funkcje pracy dźwigu odpowiada aparatura sterownicza. Gdy winda znajduje się na odpowiednim piętrze sterownik główny wysyła sygnał do sterownika drzwi, odpowiadającego za ich otwieranie i zamykanie. Windy wyposażone są m.in. w kurtynę świetlną, która chroni pasażerów przed ściśnięciem.

Prace nad każdym projektem rozpoczynają konstruktorzy.

Projekt wykonawczy przygotowany przez konstruktorów trafia następnie do poszczególnych działów produkcji. Winda składa się z części elektrycznej oraz mechanicznej.

W Dziale Elektrycznym przygotowywana jest szafa sterownicza. Najważniejszą jej częścią jest sterownik, do którego wgrany jest program działania windy. Falownik steruje częstotliwością prądu i reguluje obroty silnika. Co przekłada się na płynność pracy windy.
Sterowanie wyposażone jest w łączność GSM, dzięki któremu odpowiednie służby powiadamiane są o awarii. Służy on także do diagnostyki dźwigu na odległość. W tym dziale przygotowywane są także wiązki elektryczne do kaset wezwań oraz wyświetlaczy szybowych. Tutaj także powstają panele dyspozycji umieszczone wewnątrz kabiny.

Za pomocą znakowarki laserowej wykonywane są odpowiednie oznaczenia na kasetach sterowniczych oraz na kasetach wezwań.

Sprawdzimy teraz jak przygotowywana jest część mechaniczna windy. Produkcja niemal każdego elementu zaczyna się w Centrum Obróbki Blach. To za pomocą tego urządzenia detale są wycinane laserowo oraz wykrawane. Do produkcji wykorzystywana jest głównie blacha ze stali nierdzewnej lub kwasoodpornej.

Następnie elementy ścian kabinowych, wsporniki, części ram są gięte. Za pomocą wiertarki kolumnowej przygotowywane są m.in. gwinty oraz otwory, których nie można było wykonać za pomocą lasera.

Na długość cięte są profile hutnicze, z których następnie spawana jest ramy konstrukcyjna kabiny. Żeby zabezpieczyć części, z których się składa winda przed korozją, wykonywane jest malowanie natryskowe.

Na koniec kabina składana jest w całość. Do ram przykręcane są ściany. Montowany jest panel dyspozycji, wentylator, poręcze.

W ciągu miesiąca Winda Warszawa produkuje 20 dźwigów. Serwisem obejmuje około 3000 wind w całej Polsce.


Portal : https://fabrykiwpolsce.pl
Subskrybuj kanał: http://bit.ly/2trnVPE
Facebook: http://bit.ly/2ur7xLQ

Fabryki w Polsce to podróż po zakładach produkcyjnych znajdujących się na terenie Polski. Można więc śmiało powiedzieć, że zwiedzamy przemysł w Polsce. Inspirowaliśmy się popularnym programem „Jak to jest zrobione?”, znanym z telewizyjnego kanału Discovery. Co tydzień wspólnie z naszymi widzami odwiedzamy zakład produkcyjny, żeby sprawdzić jak przebiega wybrany proces produkcji. Co tydzień na nasz kanał trafia bowiem film dokumentalny, z którego dowiadujecie się jak produkowane są m.in. maszyny, zawiesia linowe, jachty, druty, okna, rozjazdy kolejowe, grzejniki, styropian itd. Pewnie interesuje was też, jak powstaje jedzenie? Na naszym kanale pokazaliśmy m.in. parówki, Pepsi, Prince Polo, paluszki, musztardy, keczup, majonez, sery i wiele innych. To niesamowite jak pasjonująca potrafi być produkcja. Tak wiele interesujących informacji niesie z sobą nauka i technika. Co tydzień bowiem poznajecie z nami ciekawostki, jakie kryją w sobie fabryki. Przed nami fabryka nie ma żadnych tajemnic.

A jeśli chcielibyście się dowiedzieć jak to działa, jak pracuje dana maszyna, jak funkcjonuje park rozrywki, jak uwarzyć piwo z popularnym browarem, śledźcie Fabryki w Polsce Extra. Nasz nowy format, który co jakiś czas publikujemy na kanale.

Odkrywajcie z nami nowe fabryki, w które obfituje cała Polska.

Sprawdź również nasze inne filmy, polecamy :
Jak produkowane są zawiesia linowe? – Fabryki w Polsce
Jak powstają druty i liny? – Fabryki w Polsce
Jak powstają wiązki elektryczne? – Fabryki w Polsce

Pobrane z Youtube Naprawa Podnośników, Serwis Podnośników w Warszawie. Podnośniki koszowe to niezwykle praktyczne urządzenia służące do podnoszenia ludzi za pomocą platformy lub kosza, a także hydraulicznego ramienia, nasza firma jest w stanie pomagać w naprawie podnośnika koszowego.

Kompleksowa naprawa podnośników. Specjaliści zatrudnieni przez Podnośniki.biz.pl zajmują się kompleksowym serwisem podestów ruchomych przejezdnych wolnobieżnych, Stały serwis podnośników koszowych to gwarancja bezpiecznej i efektywnej pracy operatorów zwyżek. Dlatego nasze usługi naprawy oraz konserwacji dostępne są w naszej firmie mobilnego mechanika, mechanika z dojazdem oraz serwisu.

Naprawa podnośników koszowych. Podnośniki.biz.pl oferuje swoim klientom również takie usługi jak serwis podnośników koszowych oraz podestów nożycowych różnych producentów. Naprawy dźwigów. Naprawa dźwigów i sterowników do urządzeń dźwigowych. Jesteśmy specjalistami w dziedzinie naprawiania dźwigów, Mechanik z Dojazdem.

26 thoughts on “Winda. Oto jak powstają 20 dźwigów w ciągu miesiąca – Fabryki w Polsce

  1. Zastanawiasz się nad udziałem w programie Fabryki w Polsce? Podpowiemy i pokażemy przykłady, jak może wyglądać film o Twojej firmie.
    Prześlij dane kontaktowe na adres 👉piotr.kupiec@fabrykiwpolsce.pl👈
    Piotr skontaktuje się z Tobą i opowie, jak wygląda realizacja materiału.

    Zobacz, co u nas słychać 👇
    Facebook: http://bit.ly/2ur7xLQ
    LinkedIn: http://bit.ly/3m4NlKH
    Portal: https://fabrykiwpolsce.pl

    Subskrybuj kanał: http://bit.ly/2trnVPE

  2. hi,
    I have a 3-storey building in Warsaw without an elevator, I want to buy an elevator for it, what elevator is suitable for it, I want about 4 people
    ,and which company can do better?am0212254@gmail.com

    Mam 3-kondygnacyjny budynek w Warszawie bez windy, chcę kupić do niego windę, jaka winda do tego pasuje, chcę około 4 osoby

  3. Jak pomyślę o tych wszystkich wieżowcach, biurowcach, blokach, szpitalach w polskich miastach, miasteczkach itp… to aż się wierzyć nie chce, że mamy tylko 80tys. wind. SZOK.

  4. Winda – Warszawa to najgorszy złom jaki istnieje. Bardzo często się psują. Odrazu po zamontowaniu trzeszczy jak nie wiem co. Windy marki Winda – Warszawa to słabej jakości windy i bardzo nie polecam tej firmy (chyba że chcesz się zaciąć). Zremby i ZUDy były i są najmniej awaryjnymi windami. Pozdrawiam.

  5. Stare windy są lepsze bo są mega ciche. Wymienili u mnie w bloku na nową. Tłucze się jak pojebana i na każdym piętrze: DING! DONG! Idzie zwariować jak ludzie w sobote w nocy wracają z baletów :/

Dodaj komentarz

Zadzwoń!